Vielä pari vuotta sitten nettikasinoilla pelaavien suurin murhe oli suomenkielisen asiakaspalvelun puuttuminen. Nykyään eteen saattaa tulla pahempikin ongelma: asiakaspalvelussa työskentelee vain botteja!

Onneksi tarjolla on myös paljon pelisivustoja, joilla pelaajat pääsevät keskustelemaan omaa äidinkieltään puhuvan ihmisen kanssa. Monet tarkistavatkin kasinon asiakaspalvelun laadun jo ennen pelitilin avaamista.

Tässä artikkelissa pohdimme, miksi laadukas asiakaspalvelu on pelaajille niin tärkeä asia. 

Kuinka paljon henkilökunnan osaaminen ja asenne vaikuttavat pelikokemukseen? Entä pitäisikö oikeus tasokkaaseen asiakaspalveluun kirjata Suomen tulevaan rahapelilakiin?

Asiakaspalvelu kertoo kasinon luotettavuudesta

Laadukas asiakaspalvelu on yksi luotettavan nettikasinon tuntomerkeistä. Jos et löydä pelisivustolta asiakaspalvelun yhteystietoja lainkaan, on ehkä viisainta valita jokin toinen kasino. Asiakaspalvelun puuttuminen saattaa nimittäin olla merkki siitä, että olet päätynyt huijaussivustolle.

Kannattaa myös testata, vastaako joku todella live-chatin tai sähköpostin kautta esittämiisi kysymyksiin. Jos vastausta ei kuulu, kasino tuskin kuuluu alan parhaimmistoon.

Luotettavat kasinot tarjoavat aina asiakkailleen mahdollisuuden ottaa yhteyttä henkilökuntaan. Ne antavat työntekijöilleen perusteellisen perehdytyksen tehtäviinsä, jotta asiakkaat saisivat aina asiantuntevia vastauksia kysymyksiinsä.

Suomenkielistä palvelua ei välttämättä ole joka hetki saatavilla, mutta englanninkielinen työntekijä päivystää parhailla kasinoilla kellon ympäri. Hän osaa ainakin kertoa, milloin palvelua saa suomeksi.

Esimerkkejä asiakaspalvelun kanssa asioinnista

Modernit parhaat kasinot ovat hyvin helppokäyttöisiä, ja pelaajat voivat kotiuttaa alle 2 000 euron voitot täysin omatoimisesti. Tästä huolimatta useimmat pelaajat tarvitsevat jossain vaiheessa kasinon henkilökunnan apua.

Esimerkiksi tervetulobonukset voivat herättää monenlaisia kysymyksiä. Aloittelevat pelaajat eivät välttämättä ymmärrä kierrätysvaatimuksen merkitystä, ja muutkin ehdot saattavat olla hieman hämmentäviä. On tärkeää, että pelaajat voivat selvittää tarjousehdot jo ennen bonuksen lunastamista.

Voit tarvita asiakaspalvelun apua myös näissä asioissa:

  1. Henkilötietojen varmentaminen ennen voittojen kotiuttamista
  2. Tekniset ongelmat, kuten pelien jumiutuminen
  3. Bonusten aktivoiminen
  4. Pelisääntöjen selvittäminen
  5. VIP-klubin jäseneksi pääsy
  6. Vastuullisen pelaamisen työkalujen käyttö
  7. Huoli peliriippuvuudesta

Laadukkaimpien pelisivustojen henkilökunta osaa auttaa sinua kaikissa pelaamiseen liittyvissä asioissa. Älä siis epäröi ottaa yhteyttä kasinosi asiakastukeen, jos mielessäsi pyörii jokin kysymys!

Kuluttajaliitto ei näytä vihreää valoa chat-boteille

Sisäministeriö pyysi kesällä 2024 eri alojen asiantuntijoilta Suomen tulevaa lisenssijärjestelmää koskevia lausuntoja. Kuluttajaliitto nosti omassa lausunnossaan esille tärkeän asiakaspalveluun liittyvän näkökannan.

Kannanotossa todetaan, että Suomen lisenssin kasinoilla tulee olla riittävästi erilaisia yhteydenottokanavia, joiden kautta pelaajat pääsevät keskustelemaan henkilökunnan kanssa. Pelkkä sähköpostiosoite ei siis riitä, vaan lisäksi tarvitaan live-chat tai puhelinpäivystys.

Kuluttajaliiton mielestä peliyhtiöiden tulee myös järjestää asiakaspalvelulle riittävät resurssit. Pelaajien jokaiseen kysymykseen on vastattava nopeasti ja asiantuntevasti.

Lausunnossa korostetaan, ettei asiakaspalvelua voi hoitaa automaattivastauksilla. Chat-botit eivät siis saa päivystää kasinolla yksinään, vaan pelaajilla tulee olla mahdollisuus puhua aidon ihmistyöntekijän kanssa.

Tässä vaiheessa emme vielä tiedä, ottaako hallitus Kuluttajaliiton näkemyksen huomioon. Olisi erittäin suotavaa, että asiakaspalvelun tasovaatimukset kirjattaisiin lakiin. Näin pelaajat voisivat olla varmoja siitä, että suomalaiskasinoilta saa aina asiallista palvelua.

Tyytyväisyys asiakaspalveluun johtaa parempaan asiakastyytyväisyyteen

Kasino- ja pelisivustojen kannattaa panostaa palvelun laatuun, sillä se vaikuttaa suuresti asiakastyytyväisyyteen. Jos asiakkaat kokevat saavansa huonoa palvelua, he siirtyvät herkästi muualle pelaamaan. Usein he myös kertovat ikävistä kokemuksistaan muille pelaajille, mikä saattaa vaikuttaa negatiivisesti kasinon maineeseen.

Kaupan liiton tuoreimman asiakastyytyväisyystutkimuksen mukaan palvelukokemuksen merkitystä ei voi liiaksi korostaa. Asiakaspalvelun laatu on monille kuluttajille jopa tuotteiden hintaa tärkeämpi asia.

Nettikasinoilla asiakaspalveluun käytetyt resurssit saattavat ennen pitkää maksaa itsensä takaisin. Tyytyväiset asiakkaat palaavat sivustolle yhä uudestaan ja käyttävät peleihin suuria rahasummia.

Monet kasinot ovat huomanneet uskollisten asiakkaiden merkityksen ja ryhtyneet palvelemaan heitä entistäkin paremmin. Niinpä kasinoiden VIP-klubien jäsenetuihin kuuluukin usein henkilökohtainen asiakaspalvelija tai oikeus ohittaa muut pelaajat asiakaspalvelun jonoissa.

Yhteenveto

Olipa pelinä eurooppalainen ruletti tai Wordle Suomi Unlimited, pelaajan mieleen voi nousta monenlaisia kysymyksiä. Voit ihmetellä esimerkiksi jotain pelisääntöihin liittyvää asiaa tai sitä, miksi peli tuntuu toimivan laitteellasi kovin hitaasti.

Nettikasinoilla pelaajia askarruttavat ennen kaikkea bonusehdot. Tervetulobonusten ehdot voivat joskus olla todella monimutkaiset, eikä voittojen kotiuttaminen onnistu ennen niiden suorittamista. Monille tulee myös yllätyksenä se, että omat henkilötiedot täytyy todistaa oikeiksi ennen voittojen nostamista.

On tärkeää, että pelaajat saavat pulmatilanteissa nopeasti yhteyden kasinon henkilökuntaan. Kuluttajaliitto vaatiikin tulevia suomalaiskasinoita varaamaan asiakaspalvelulle riittävät resurssit. Pelaajilla tulisi olla käytössään useita viestintäkanavia, joiden kautta he pääsevät nopeasti keskustelemaan henkilökunnan kanssa.

Laadukas asiakastuki on kasinoille kilpailuvaltti. Kun pelaajat saavat hyvää palvelua, heistä voi tulla kanta-asiakkaita. Uskolliset VIP-asiakkaat tuovat vuosien varrella kasinoille paljon rahaa, ja siksi heistä kannattaa pitää hyvää huolta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Sanuli Peli -sivusto tarjoaa hauskoja sanapelihaasteita, kuten Päivän Sanulin, sekä vinkkejä ja strategioita parempiin tuloksiin!

Ota Meihin Yhteyttä

Yleiset tiedustelut, yhteistyöt ja mainontaan liittyvät asiat:
ad [ät] cyanmedia [piste] org

SanuliPeli © 2025, All rights reserved.